На состоявшейся вчера пресс-конференции директор Евро-2012 в Украине Маркиян Лубкивский признался, что строительство стадиона во Львове находится в критической фазе, но при этом отметил признаки улучшения ситуации.
«Стадион во Львове — ахиллесова пята подготовки к форуму. Его строительство находится в критической фазе. И если работы не возобновятся, может случиться, что город не примет матчи чемпионата Европы, — цитирует Лубкивского „Команда“. — Ситуация в последние два месяца изменилась к лучшему, и надеюсь, до „плана Б“ дело не дойдет. На сегодняшний день построены две трибуны, которые в скором времени должны быть соединены. Нет проблем с проектной документацией и финансированием, однако сейчас идет процесс передачи работы от старого подрядчика к новому».
Лубкивский также отметил, что лишь к трем объектам нет абсолютно никаких претензий. Это стадионы в Донецке («Донбасс Арена») и Харькове («Металлист»), а также терминал F аэропорта в Борисполе.
Знаючи місцевих нуворишів від політики, на інший результат розраховувати було просто глупо.
Пригадую той день, коли мали оголосити "несподіванку" від Платіні. В кабінеті львівського мера розмістилися журналісти з телекамерами (!), щоб знімати реакцію офіційних осіб в Україні на цю "несподіванку". Коли Платіні витягнув з конверта Ukraine & Poland, мер Львова Садовий почав підстрибувати і пританцьовувати у своєму кабінеті так, ніби це українська збірна у фінальному матчі Євро-2012 виграла по серії пенальті... Я ще тоді подумав, що хлоп'ята так радіють, бо не один мільйон євро поповнить їх особисті кишені. Так воно і сталося: що зі стадіоном, що з дорогами, що з аеропортом.
По стадіону, так там "поимели" всі, хто має хоч якесь відношення до Євро і дерибану грошей. Починаючи від Садового, закінчуючи Суркісом-старшим. Як тільки всі в один голос почали кричати, що мовляв у Львові збудують десь хз де, аж біля кільцевої за іподромом новий (!) стадіон, у всіх без винятку львів'ян (і про це свідчили опитування) відразу виникло резонне питання: а на чортА нам цей стадіон? Що з ним робити потім, після Євро-2012, якщо воно ще у нас буде? Може у Львові є такі багатії, що можуть тримати команду, здатну постійно грати у єврокубках? Чи може ФК Львів буде виступати там замість Добромиля? Зрозуміло ж, як білий день, що будівництво цього стадіону затіяно лише для того, щоб відмити і покласти до кишень гігантські гроші. Причому цим панам абсолютно по барабану і Євро, і престиж країни.
По стадіону спочатку два роки (!) погоджували документацію і шукали підрядника. Два роки!! Це при тому, що є чудесний стадіон "Україна", який (увага!) збудований у природній котловині гори. Це означає, що там без будь-яких додаткових суперсучасних технічних рішень можна наростити ще один ярус, додати ще з 20-25 тисяч місць, поставити нормальні роздягальні, поміняти табло, переукласти поле - і все. Це все буде на порядок дешевше, ніж десь в чистому полі будувати новий стадіон, на якому в кращому випадку пройде пару матчів Євро-2012 і після цього він на хрен нікому не буде потрібний.
Суркіс-старший так зверхньо колись казав, що хотіти реконструкції стадіону "Україна" можуть лише люди, які не розуміються на проблемі. Та вже ж, звичайно не розуміємося, як гроші до кишені лопатою загребти. Такого спеца, як Суркіс, в цьому плані треба ще пошукати! Навколо стадіону "Україна" є з обох сторін парки, величезна площадка для автостоянки. Якщо це все з розумом - і за невеликі гроші - реконструювати, то цей комплекс служив би місту, людям і команді ще багато років! І не треба було би придумувати грандіозні об'їздні дороги навколо Львова, які до речі ще ніхто і не починав робити. А просто треба було б довести до деякого рівня дороги всередині Львова. Невже це пішло б на шкоду інфраструктурі міста, яке здатне заробляти на туристах неміряні гроші щороку?
Тепер пару слів про реконструкцію львівського аеропорта.
На якого дідька там потрібний сучасний посадковий термінал? Ну хто пояснить, навіщо місту, де в аеропорті за день відбувається максимум пару рейсів, така споруда? Хіба не легше реконструювати, добудувати рукави від існуючих споруд, де є вже зали очікування і все необхідне? Але ж то буде на два порядки дешевше! А як же тоді накрасти мільйони? Ні, треба будувати новий термінал з таким розмахом, ніби то не 700-тисячний Львів, а 5-мільйонний Франкфурт!
А злітна смуга? Навіщо її продовжувати? На існуючу смугу можуть здійснювати посадку і зліт всі існуючі радянські літаки, які відрізнялися значним шляхом для розбігу: ТУ-134, ТУ-154, Іл-62. Сучасні Боїнги і Ейрбаси, які літають тепер до Львова, вже на середині (!) існуючої смуги знаходяться високо в небі ! Тому смугу можна було просто перекласти сучасними матеріалами, оснастити аеропорт сучасними диспетчерськими засобами і новою навігаційною системою за євростандартами - і все. Але ж то треба заробити мільярди гривень, тому негоже обмежуватися напівмірами. Якщо Євро, то не менше, ніж Нью-Васюки! Як трахати - то королеву, як красти - то мільярд.
Так, тепер Євро у Львова можна вже відбирати. Всім пох*й, гроші вже відмиті, відкати отримані. Ну, може ще не всі і могли би ще років 5 "освоювати", але час підтискає. Мені одне цікаво: що буде з руїнами недобудованого стадіону? Але хіба такі дрібниці у нас когось цікавлять...
Под собственное благополучие продает Львов, его жителей, свою совесть (если таковая имелась в наличии).
Не просто не скрывает этого, а еще и изощренно кичится этим.